Harman Kardon HKTS 11 surround set

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon HKTS 11 surround set op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Jan Gold 20-01-2012

Hoi,

Ook ik was heel tevreden en ook ik moest er aan geloven dat hij na 2,5 jaar de geest gaf. niets meer aan te doen. Heb het hele net doorzocht voor een eventuele oplossing maar er geeft niemand thuis. Inderdaad ook h/k niet. Wilde een ander systeem halen en bij expert aangekomen, vertelde zij mij dat het ondanks de leeftijd toch onder de garantie moest vallen. Hopen maar dacht ik, totdat ik enkele dagen later te horen kreeg dat de kosten voor het repareren op € 278,00 komt. Dus inderdaad geen klantensrvice van harman en kardon. Dus nooit meer een harman en kardon voor mij, ondanks dat het geluid subliem was, echt heel zuiver ook hard. Wat een geluid, maar voor mij hoeft het niet meer.
Weet iemand een vergelijkbaar set?

Basjuh233 13-03-2012

Beste Jan Gold,

Ik vermoed dat jou receiver overleden is en niets te maken heeft met de HKTS11?

Kan onmogelijk dat je 5 speakers en je sub ineens zomaar de geest geven :-)

Richard9 21-01-2012

hoi Jan,

nou ik kan je Canton aanbevelen! Die is beter dan harman kardon. Bijvoorbeeld qx movie systeem.
Als receiver zou ik denon aanbevelen! Bijvoorbeeld avr 1612.

succes

groeten Richard

hkts 29-10-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Ik was heel tevreden over de set maar helaas is bij mij na 2,5 jaar de subwoofer defect geraakt (hetgeen na een zoekotcht op google veelvuldig blijkt voor te komen bij de woofers van harman kardon) en natuurlijk zegt een bedrijf als Media Markt dit is buiten de garantie.
Nu kun je wettelijk gezien wel recht hebben op een deugdelijk product maar probeer je gelijk maar eens te krijgen.

Ook Harman Kardon geeft niet thuis en doet dus niets voor hun klanten.

Bij een dergelijk merk zou je toch enige service mogen verwachten maar helaas.

hogeveen 03-12-2011

Via CE Repair in Mijdrecht de service organisatie van HK heb ik de subwoofer laten maken. Deze was 5jaar oud en is kostenloos gerepareerd...uit eigen beweging! Succes.

MarcoOPC 14-05-2010

Heb dit systeem net een week in huis i.c.m. de Onkyo TX-SR608.
En wat een combinatie.
Elke keer weer genieten als ik het aan zet.

Geluidskwaliteit is perfect, zo helder en die subwoofer ( allemachtig wat kan dat ding hard ;)
Design is schitterend, mooie glans op de speakers en subwoofer.
Duurzaamheid lijkt mij goed, want het ziet er allemaal heel stevig uit en voelt strak aan.
De meegeleverde ophangbeugels is wat minder, maar met 3 schroefjes in de muur en het zit als een huis. En je kan ze ook nog in de juiste richting draaien.
Straks nog uitbreiden met de HKS4 en dan is het helemaal genieten van de 7.1 opstelling. (ik zie er nu al naar uit ;)

Al met al een super satellietsysteem voor niet al te veel geld.

kay_1975 24-03-2010

heb deze set + onkyo 607 en 2x de Heco Vecta 500 in bezit, niet goedkoop vooral omdat de kabels te kort zijn om goed weg te werken en extra staanders voor de boxen toch ook weel €100,- per 2 kosten, maar dan heb je ook wel wat, helaas kan de bass box in mijn huis niet op de grond en zeker niet hard, want de buren hebben het gevoel naast een bioscoop te wonen (zelf getest erg grappig, met playstation erbij en blueray films hoef je niet meer naar de bioscoop, nu alleen nog een grotere 3d tv en ik kan entree gaan vragen. geluid top, 7.1 bijzonder goed, ik kan deze set iedereen aanraden.

fiora 16-03-2010

Zo ik ben er uit na langdurig zoeken op het internet heb ik deze set gekocht. Vandaag binnen gekomen nog bezig met aansluiten maar wat een oogstrelend design en geluidskwaliteit is helemaal top dit heb ik namelijk al gehoord in de winkel maar vond er niets op aan te merken. ik heb deze set gekocht in combinatie met een Harman kardon receiver avr 155 al met al een top kwaliteit set.

jervia 08-02-2010

Heb deze set nu een week in bezit maar klinkt geweldig voor zulke kleine luidsprekers.
Heb de Marantz SR5300 en dvd dv4200.
Had hier voor B&w grond luidsprekers alleen vanwege de ruimte heb ik die verkocht ook omdat ik sinds September in het bezit ben van de Samsung 7020 42inch Led Tv en daarbij ook kleiner luidsprekers bij wou hebben.
Via deze site en via mijn Electronica Dealer werd mij deze set geadviseerd.
Maar moestalles wel weer opnieuw instellen maar als je daar goed voor gaat zitten hoor ik bija geen verschil dan met mijn vorige B&W set.
Dus echt een topper.

Spoonder 13-01-2010

Dit is echt een hele mooie set! Ik heb hem nu een maandje staan. Boxen zijn goed ingespeeld. En voor deze prijs is het echt een topper.

Front speakers heb ik opgehangen met bijgeleverde ophangbeugel.

Alleen is de beugel een waardeloos systeem. Maar ze hangen met 1 schoef aan de muur. In plaats van 4. Maar dit is het enige minpuntje.

De Rears heb ik op 2 mooie standaards.

Alles voelt heel degelijk aan. En die woofer.... die kan echt ongeloofelijk hard. Daarom staat hij bij mij ook maar op 35%.

Zoek je een 5.1 setje voor je reciever. Dan is dit echt de beste optie!

Brains11 02-01-2010

Ik heb deze set nu een kleine 2 weken in gebruik tezamen met een Pioneer 919AH-K A/V Receiver. In één woord, geweldig! Ik heb net de Lords o/t Ring trilogy gekeken en zit nog na te schudden :0) Ik heb de set voornamelijk aangeschaft voor het bekijken van films maar ook verbaasde de kwaliteit van de set mij bij het luisteren naar muziek. Voor dit geld denk ik niet dat er een gelijkwaardige set te koop is, zeker niet wanneer je naar die zaak in Rotterdam gaat die de set ook nog eens een tientje of 4 à 5 goedkoper levert dan de goedkoopste aanbieder hier (even bellen voor de prijs). Ook zeker vermeldenswaardig is de werkelijke sublieme afwerking van de set en dan de subwoofer in het bijzonder. Verschillende kennissen dachten dat de subwoofer alleen al een klein vermogen had gekost en verbaasden zich toen ik de prijs noemde. Ik heb de stands ook aangeschaft van Harman Kardon en dan oogt het geheel nog fraaier.
Mensen, als dit het budget is om een home cinema set te kopen....niet meer nadenken maar gewoon aanschaffen!

chinchan 31-10-2009

Gekocht in combinatie met een HK avr347. Zonder sub is het te vergelijken met normaal tv-geluid dat bij tv's als goed wordt beschreven. Maar als de sub erbij gaat blazen dan is het echt een geweldig mooi, geluid. Bass met muziek en programma's op tv op 40% en films op 50% a 60% (de receiver staat in de standaard instellingen).
Prachtige set! Kan er niets anders van maken.

Geen moment spijt van de aankoop gehad !!!

Motivatie cijfers:
Geluidskwaliteit is uitstekend. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Maar dan stijgt de prijs natuurlijk ook.
Design is prachtig mooie glans op sub en boxen.
De sub en boxen voelen erg degelijk. Ik denk niet dat het snel kapot zal gaan.

Superturbo 17-10-2009

Ik heb de speakers gekocht icm een Marantz 5004, en ik stond echt verbaast van de weergave....mens wat een vol geluid.
ik heb er een marantz dv 4003 dvd speler achter hangen met een ps2(bleu ray)natuurlijk goede hdmi kabels, monstercable speaker draad, en de origiele zuilen van harman kardon.
verder messcherp geluid, en volle warme bas! (soms iets te vet!)volume van de sub op max 40%!!! want bij 100% blaast hij je uit je de huiskamer uit!
ook nog eens een oogstrelende combi (zwart highglos)
geen centje spijt van, en ik was al verwend met mijn oude (Onkyo) set.

Alexc1975 04-06-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Gisteren het setje opgehaald in combinatie met een Onkyo 507 AV Receiver.
Na alles te hebben aangesloten (wat kinds eenvoudig was) even een blueray afgespeeld.
Het was de film 10000BC met de Mammoets.
Toen de eerste mammoet binnen kwam wist ik even niet waar ik moest zitten, of onder tafel of onder de bank haha, wat een onwijs goeie speakerset zeg! Hele diepe Bass en heldere hoge tonen, zeer de moeiete waard. Harman Kardon bewijst maar weer eens dat het geen duizenden euro's hoeft te kosten maar dat je gewoon rond de 350 euro een geweldige set in huis hebt!

Stripe 30-04-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Ik heb de set nu een paar jaar in bezit. En ben er nog steeds erg over te spreken - de buren soms wat minder ;)

Ik heb de versie met de 12 Subwoofer. ( sorry buurtjes )
Geeft een vol geluid.

voorbeeld : de dieptebommen uit U96 - lijkt net of ze hier in huis vallen. Man wat een sound

Dit staat aangesloten op een Denon AVR-1804 die binnen kort de deur uit moet omdat het geen TrueHD aankan.

Ik raad iedereen die een betaalbare set zoekt dit setje aan Perfecte Prijs/ kwaliteit verhouding.

BertilvS 16-04-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

HKTS 11 in zwarte uitvoering nu 2 maand in mijn bezit. Wat een super set is dat! De 200W aktieve sub moet wel terug gedraaid worden tot 40% anders wordt je de kamer uit gewooferd. Design ook mooi. Kortom ik ben een zeer tevreden gebruiker!

wolforc 30-01-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Sinds een maand in het bezit van deze set. Aangesloten op een Yamaha receiver.

Aanrader is dat je receiver een trigger uitgang moet hebben. Dit is gemakkelijk om de sub in standby te laten gaan.
Zonder moet je hem altijd aan - uit zetten.

Kwaliteit is echt goed. Een aanrader indien je niet teveel geld wil uitgeven.

Twijfelde om misschien meer uit te geven om een betere set te kopen maar deze is echt goed. Design is ook tijdloos.

De stands vormen een mooi geheel met de boxen. Ik heb zowel de voor- als achter speakers voorzien van een stand.

M en M 10-08-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Heb deze set nu in een week in huis en ben er uitermate tevreden over. Ik heb tevens de bijbehorende zuiltjes gekocht en een nieuwe versterker (Onkyo 506) en ik heb nu werkelijk subliem geluid. Onze favoriete Phil Collins concert dvd klinkt nu nog gaver.

Hoewel de speakers degelijk zijn verpakt zijn ze wel erg kwetsbaar. Had er al twee waar een deukje inzat maar kon deze gelukkig omruilen.

Sander_Marantz 23-05-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Nou ik ben verbaasd van me eigen keuze... ik was in eerste instantie opzoek naar een nieuwe subwoofer heb er veel beluisterd o.a B&W/Rel/Kef maar vond die eigenlijk tegen vallen (allen instap modellen) en voor de prestaties te duur (rond de 500 euro) ik wist dat deze sub erg goed was dus ben rond gaan kijken en zag dat de set belachelijk goedkoop was nu , dus besloot nu te gaan kijken naar een compleet setje (is goedkoper dan een losse sub) toen twijfelde ik tussen deze HK en de Kef KHT 2005.2 heb ze beide goed beluisterd (eigen cd) en vond de kef ook tegen vallen! en dacht juist van te voren die word het.. de sat's van de kef zijn beter maar een zit echt een slechte subwoofer bij ding klinkt nergens na en is nog lelijk ook.. heeft naar mijn mening flinke gaten in het freqwentie bereik en klink zacht en afwezig (ook als de sub voluit staat)
dus de sub verpest het totaal geluid, de harman/kardon klink in het totaal veeel warmer en voller door de betere sub. ik ben dus uiteindelijk voor deze set gegaan.

en heb echt geen spijt! de sub is een juweeltje en klink super! ik gebruik het in een 7.1 setup (jamo 606 als front en Kef Q6 als center en HAD jbl E10 als surrounds) u leest het goed had ik kon het niet laten om ook de HK surrounds uit te proberen deze zijn makkelijkere te plaatsen dan de jbl's en tot mijn grote verbazing is het surround efect heel erg verbeterd! en ze sluiten beter aan bij de rest van de set dus de jbl's gaan in de verkoop! (dit was niet de bedoeling) al met al zeer boven verwachting echt een goed speaker set ook zeer compleet met alle kabels stands en muurbeugels (zelfs voor de center)

de subwoofer heeft echter wel 1 nadeel.. er zit een goedkope chineese rot trafo in deze is dus niet of nauwelijks afgeschermt dus hij stoort snel op de massa of aarde dan krijg je de veel genoemde brom tonen uit de subwoofer ook de mijne deed dit zeer hinderlijk dit is echter op te lossen door simpel weg de stekker uit het stopcontact te halen en hem om te draaien (zo draai je de fase/nul om en kan de storing met de massa over zijn) bij mij werd het toen veel minder maar was het niet over.. dan moet je de sub in een ander stopcontact stoppen (hij kan ook storen met de massa van de andere audio) toen was het gezoem en gebrom helemaal over bij mij hij doet nu niks meer en is gelukkig fluister stil hopelijk hebben jullie wat aan deze tip!

J-Jonny 12-03-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Harman Kardon HKTS 11 i.c.m. Onkyo 505E is SUPERRRR!! Ik heb nog nooit zulk helder mooi geluid gehoord uit satellietspeakers! De subwoofer blend perfect met de satellieten. Heerlijk!
Was al verslaafd aan mn J.Timberlake concert dvd, maar nu is het nog geweldiger!

Normale gebruiker 09-01-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Veel mogelijkheden. Wel eerst de handleiding goed doorlezen. Dan is het installeren makkelijk.

Gelduid is prima, ook voor kleinere ruimten. Ik twijfelde eerst tussen de HKTS7 en de HKTS11, maar ben blij met de gemaakte keuze.Uitgaven voor audio doe je maar 1 keer in de 10 jaar, dus moet je het goed doen is mijn visie!

Gekochte set: Cinefocus 11.

N.B. Het ophangsysteem voor de sattelieten is goedkooop, scharrig, een nadeeltje.

Over het geluid, prima, meer dan tevreden

Walter1967 21-11-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Ik heb deze speakerset gekocht i.c.m. een HK AVR 245 receiver en een DVD 37 DVD-speler.
In eerste instantie dacht ik dat het geadverteerde 'systeem van de maand' de HKTS 7 speakers had, maar het bleken de HKTS 11 te zijn. en in het zwart want de grijze vind ik ronduit lelijk. Deze zwarte 'BQ-edition' ziet er zeer fraai uit, helemaal met de optionele zwarte stands. De ophanghaakjes werkten bovendien niet goed, omdat de gaatjes te dicht op elkaar zaten, waardoor ik geeen goede gaatjes kon boren. De set is helemaal in het hoogglans, dus veel poetsen en vooral met een zachte doek, want vooral de sub is zéér krasgevelig. Een minpuntje. Gelukkig is er niet bepaard op de bekabeling: 2 x 6 en 2 x 12 meter is prima en met 5 meter subwooferkabel is ook daar wel een plekje voor te vinden.

In de winkel klonken de speakers - zeker voor een satellietsysteem - mooi vol en met een verrassend goede detaillering. De gigantische 200 Watt sub klonk zwaar maar prettig en gaf het geheel warmte.
Eenmaal in huis is het geluid nog steeds goed, maar de sub te zwaar. Ik heb verschillende posities geprobeerd, maar de sub blijft 'boemen' en geeft lage passages als een soort 'brommen' weer. Ik heb de bas voor minder dan 20% aanstaan, wat goed te doen is maar natuurlijk wel gevolgen heeft voor de geluidskwaliteit.

Bij films is de set echt weer super, Lord of the Rings was echt doodeng, echt 5.1 dus daar hoor je me niet over.

Mogelijk heeft mijn kamer geen goede akoestiek, want ik weet (o.a. uit wat ik hier lees) dat er uit deze set een mooi geluid kan komen. Over een paar maanden verhuis ik naar een geheel nieuwe, grotere woning, wellicht dat de set daar beter tot zijn recht komt. Zoniet, dan overweeg ik twee zuilspeakers te kopen om deze als fronspeakers in te zetten. De sub hoeft dan alleen aan bij films.
Ik heb het idee dat de sub wellicht ook niet helemaal goed is, dus misschien ga ik wel een keer terug naar de winkel om het daar te testen.

Vooralsnog geen speakerset waar ik kapot van ben, zeker voor dit geld. Voorlopig slechts een dikke 7, mede door het perfecte geluid bij films, maar als ik eenmaal ben verhuisd en/of de sub evt. heb laten tesen, geef ik zeker een update met - naar ik hoop - betere cijfers.

Christian F. 05-09-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Ben sinds 1 maand een gelukkige eigenaar van deze (HKTS-11) Harman Kardon speakerset met de optionele metalen zuilen. Aangesloten op een Pioneer receiver (VSX-2016AV-S) met een goedkope Pioneer 1080p DVD speler (DV-400-S) daar ik nog even wil wachten met de aanschaf van een blu-ray of HD speler (deze zijn nog volop in ontwikkeling en volgens mij is de strijd tussen deze twee nog aan de gang welke de standaard gaat worden. Ook de prijzen zullen nog wel zakken). Samen met mijn Panasonic plasma (TH-42PY700) geniet ik nu in mijn living alsof ik in de bioscoop zit.

De speakers zien er gewoon gelikt en solide uit, dit was voor mij zeer belangrijk.

Het heeft mij wel wat geknutsel gekost om een goed geluid uit de speakers te toveren. Dit lag voornamelijk aan de positionering van de subwoofer. Neem de tijd en probeer verschillende posities en mogelijkheden qua instellingen om naar eigen smaak het maximale er uit te halen.

Eenmaal alles goed ingesteld, is het werkelijk genieten en komen de buren vanzelf je nieuwe gadget bewonderen daar als je de geluidsknop goed opendraait er een nieuwe wereld voor je opengaat (althans bij mij).

Het geluid is bij een DVD (film) of TV uitzending subliem, bij het luisteren naar een muziek CD of radio moet ik wel eens de sub terugdraaien daar hij dan irritant staat te dreunen. Maar dat maakt mij niet zoveel uit daar ik de set voornamelijk voor DVD (film) heb aangeschaft.

Minpunt, de subwoofer is wel heel erg groot. Wij noemen het dan ook maar een “bijzet tafeltje” van Harman Kardon.

Polo 08-08-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Heb meer dan 4 weken moeten wachten op mijn HKTS11 Black (was moelijk leverbaar voor een scherpe prijs), maar het is de moeite meer dan waard gebleken.
Wat een sound kun je uit deze set halen ,maar ik moest daarvoor wel eerst even goed zoeken naar de juiste instellingen en mogelijkheden van mijn receiver AVR 245 . Om het geheel compleet te maken heb ik ook gelijk 2 sets HTFS 2 Black stands erbij besteld , en er komt nog een set HKS4 Black bij om 7.1 te kunnen draaien.
Het ziet er qua disign en degelijkheid perfect uit , want het oog wil ook wat.
Wat mij betreft is deze set een echte aanrader.

Kees_ned 08-07-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Al twee jaar in bezit en als bewoner van een klein huiskamer is dit een voortreffelijke set. De grotere zuilspeakers zal natuurlijk beter geluid geven, maar als je daarvoor geen plaats hebt zoals ik dan is dit de beste oplossing. Heb vele satelietspeakers onderzocht via luisteren en reviews op internet besloot ik tot aanschaf van deze set en ben dus tevreden. Ook de vormgeving is behoorlijk en beslist niet lelijk. Ik heb deze aangesloten op een eveneens voortreffelijke reciever van Yamaha RX-VI1500 (is niet meer te koop en vervangen door een nog betere versie). De subwoofer is inderdaad wat groot maar kan je gebruiken als bijzettafeltje omdat deze fraai is afgewerkt. Geluid via digitale TV (van UPC) is uitstekend, dvdrecorder goed en CD geluid tevreden.

Jeroen_ned 19-05-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Sinds een paar dagen in bezit. Ophangbeugels zijn mooi klein, had iets van betere kwaliteit gekunt. Je kunt ze niet vergelijken met gewone speakers maar zeker een mooi en zuiver geluid. Tijdens het aansluiten kwam ik er acter dar één speakers kortsluiting maakten. De speaker word omgeruild. Hkts11 is aangesloten op een HK avr645 + dvd47. Eigenlijk te sterke avr..

denstijn66 17-05-2007
Geschreven voor: Harman Kardon HKTS 11

Heb deze speakers vorige week in een winkel in Rotterdam op de kop kunnen tikken. Mooi en zuiver geluid, en zowel voor home cinema als muziek een goede oplossing. Natuurlijk geven ze niet dezelfde vulling als zuilspeakers.

Motivatie voor mijn punten:
Geluid: 7: mooi geluid voor kleine speakers, maar echte zuilen klinken natuurlijk nog een pak beter (vooral voor muziek dan)
Design: 8: Sober en stijlvol, daar hou ik wel van.
Duurzaamheid: 7: Ziet er ok uit en ik heb vertrouwen in, al stel ik mij vragen bij de meegeleverde (plastieken) muurbevestigingen.

janq60 12-04-2007

Sinds enige maanden in bezit van de HKTS 11
Ik kan niet anders dan deze set een zeer goed te geven.
Ik heb deze set in combi met de AVR 335 en DVD 23
Alles klopt en alles voldoet.

Hoge tonen vind ik iets minder maar het laag daaintegen is super
Tevens een prachtig design.
Een aanrader (een paar maanden in bezit)